onsdag 3 november 2010

Övningar och nyheter

Åke och jag tog tillfället i akt att besöka konstfack under höstlovet. Vi arbetade med olika övningar i Photoshop som finns under "Moderskeppet". Bra med videoinstruktioner, lätt att följa och förstå. Några liknande instruktioner ska jag ge mig på i framtiden. Jag tror att sådana kan spara lite tid i planeringen och få eleverna att arbeta lite mer självständigt. Ett annat pedagogiskt hjälpmedel?

Själv arbetar jag med en film som jag sammanställer, redigerar i i Movie. Jag filmar med min laptop, hittar bilder och musik på nätet och använder Photoshop för att skapa bilder i bestämda syften. Filmen är en övning så jag lär mig i Movie lite bättre. Filmen kommer snart publiceras på bloggen.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är lite fuskigt att ni kan vara och konstfacka under lovet. Fick du över dina bilder till bloggen? Hur menar du med att flytta mellan dina sidor? Känns som att jag är fel person att fråga eftersom jag inte ens lyckades få in min fina övningsbild från sumopaint. Ska göra ett nytt försök när tålamodet har återvänt. Ha det!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det är orättvist, men så är det i livet. Jag har lagt in någon ny bild, det är inga problem. Problemet är att få dem till rätt sida. Jag har tre sidor och vill kunna bestämma var inläggen hamnar. Vill också kunna flytta inlägg mellan de olika sidorna.
    Har också testat Sumopaint som bör kunna vara användbart i framtiden.
    Hörde att det börjar bli kallt där uppe! Ha det.

    SvaraRadera