lördag 26 februari 2011

ART HISTORY BRUSH

Jag har lekt lite med Photoshop. Moderskeppet har gjort några bra DVD:er som jag tycker är ganska lätta att följa. Tyvärr finns inte allt med från tidigare versioner av Photoshop i femman.

 

Här är några exempel gjorda med "history art brush". Affe vår SYV, jag själv på havet och vår språklärare Monica. Några olika inställningar och penslar. Kanske kan vara kul för någon elev eller vem som helst. En del inställnings pyssel som måste till, bra för att utveckla sitt Photshop kunnande.
Så här gjorde jag: Utgå från en bild, skapa ett nytt lager, gå in under edit till fill. Fyll lagret med vitfärg. Välj art history brush och måla med olika penslar. För stor pensel ger bara blaffor. Lite mer kanske måste till, men det går bra att söka sig fram. Har man ingen art history brush finns den att hämta på nätet. Vanlig history brush fungerar på samma sätt, men har inte alla effekter.

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Det skall jag prova.
    Krille

    SvaraRadera
  2. Vilken grej! Jag ska testa imorrn, mäste till skolan för att kunna använda photoshop. Ska kolla igenom det du har skrivit om projektet också + att du ska få min text.

    SvaraRadera