lördag 29 januari 2011

FOTOGRAFISKA I STOCKHOLM

Solen skiner, men det är blåsigt. Går av vid Slussen och går ner förbi Patricia ut till den tegelröda byggnaden som inrymmer fotografiska bilder.
Har varit där vid ett tillfälle tidigare, men missade den fina miljön på översta planet. En fin utsikt genom de stora fönstren mot Skeppsholmen och Gamla stan.

Sarah Moon visade bilder, både svartvita och i färg. Hon visade också en berättelse med bilder "den röda tråden" som handlade om en seriemördare på 1600 talet i Frankrike. Jag råkade ha med mig min alldeles egen tolk som översatte åt mig. En ny, men trevlig bekantskap var hon Sarah Moon. Jag tog till mig hennes bilder som verkligen var i min smak.



Hennes svartvita bilder kändes som moncroma akvareller, enkla och avskalade. Helt i min smak.

1 kommentar:

  1. Hej Anders.
    Håller med dig. Det ser ut som att hon har kört en vända med dom i photoshop.
    Krille

    SvaraRadera